Jdi na obsah Jdi na menu
 


Proč tloustneme

7. 1. 2012

 Proč tloustneme?

Obezita je nadměrné hromadění energetických zásob v podobě tuku. BMI – body-mass index je poměr tělesné hmotnosti v kg a druhé mocniny tělesné výšky v metrech. BMI větší než 25 je klasifikován jako nadváha, větší než 30 jako obezita. Vzniká jako následek většího energetického příjmu, nedostatku pohybu, dědičných a psychických vlivů, způsobu výživy v raném dětství atd. V menším procentu případů je obezita podmíněná onemocněním (např. hyperkortikalismem – nadprodukcí hormonů kůry nadledvinek). V patogenezi obezity hraje roli regulace pocitu sytosti v hypotalamu, sympatoadrenální systém, inzulín a další hormony. Obezita je rizikovým faktorem řady nemocí (ateroskleróza, žlučové kameny, nemoci pohybového aparátu, diabetes, žilní trombóza, kožní infekce aj.). Nebezpečná je obzvláště obezita typu „jablko“, kdy se tuk koncentruje v břiše. Tento viscerální typ obezity bývá spojen s inzulínovou rezistencí a tvoří součást metabolického syndromu. Měli bychom jíst více menších dávek během dne s převahou příjmu v první polovině dne. Vhodná je i lékařsky kontrolovaná hladovka. Dobré je nechat se vést nutričním terapeutem. Je nesmyslné se dávat na hloupé diety. Odborné vedení je nutné.

Příčina obezity je individuální. Neexistuje jeden recept pro všechny. Je třeba odstranit příčinu a ne se snažit odstraňovat následky.

Jak na obezitu?

·         Avicena doporučuje s věkem měnit výživu, abychom netloustli.

·         Denně bychom měli zařadit hodinu ostré chůze! Cvičit! Denně udělat 40 dřepů bez zvednutí pat od země.

·         Koupel: dvě hodiny před koupelí nic nepít. Do vany dát 300g soli a balíček sody. Lehnout do vany s dostatečně teplou vodou se srdcem nad hladinou, setrvat 20 - 25 min., pak se zabalit do prostěradla a posedět třeba před televizorem – 1 hod. Být dobře zakryt. Vyjde nadbytečná voda a zhubne se asi půl kila.

·         Obklad z rozpuštěné hořké čokolády: rozpustit čokoládu, potřít se jí a zabalit se do plátna. Posedět tak, potom smýt asi po hodině.

·         Tanec a pohyb.

·         Kvalita stravy!

·         Nejíst po 18 hod. Nejíst v noci! Nepřejídat se!

·         Místo obloženého chleba: půlka červené papriky, kousek salátového listu, okurky, kousek nízkokalorického sýra nebo tvarohu, nebo kousek vařeného kuřecího masa.

·         Do kefíru nařezaná zeleň, paprika, okurka.

·         Odlehčovací dny na kefíru.

·         Netučný tvaroh, do toho zelené natě, udělat z toho kuličky, obložit tím talíř, mezi kuličky kousky červené papriky. K tomu kefír, do něho nastrouhat okurku – je to ruská polévka „okróška“.

·         Proti velkému břichu – zatahovat ho s prudkým výdechem. Masírují se tak vnitřní orgány a posilujeme svaly břišní stěny.

·         Pít zelený čaj a do něho přidat kukuřičné vlasy – na čajník 1 čajovou lžičku. Ztratí se chuť k jídlu. Pít zelený čaj na snídani a na oběd.

·         Alespoň jedno jablko denně. Štěpí tuky, je to adsorbent, obsahuje železo. Pečená jablka jako zákusek. Posypat sezamem, přidat trochu medu, mít vyražený střed, do něho dávat náplň, např. měkké plody jako borůvky, rybíz apod. Zdravé pro kůži, nehty, vlasy. Pektin ochraňuje sliznici žaludku. Vytvořil se pečením jablka.


 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář